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A1667G won't boot, HDD led is on all this time

Alle Fehler oder Probleme, deren Ursache nicht direkt bestimmbar ist, bzw. die beim Notebook als Ganzes auftreten, können hier beschrieben werden.

A1667G won't boot, HDD led is on all this time

Beitragvon antonantal » 14.11.2005 02:22

I just bought my Amilo A1667G with Turion MT37 and I have this problem: sometimes when i try to turn it on it won't boot, the screen remains black and the HDD led is on without interruptions. I press the power button 5 sec ant turn it off and when I turn it on again it boots normally. I noticed that the problem occurs only after it has been shut down for several hours (more than 4) and i try to turn it on. Please HELP!!! (if you can, speak english. I can't understand german)
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Beitragvon aspettl » 26.11.2005 16:15

I've read about this problem several times, but I don't know a solution.

Did you load your BIOS defaults? Sometimes this fixes problems :-)

Regards
Aaron
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Beitragvon Dik_Bonkers » 29.11.2005 18:38

hi. ich hab ein nagelneues a1667g und es sit direkt beim ersten start nach dm windows schirm ausgegangen. jetzt leuchtet beim einschalten die hdd-led und es passiert sonst nix. der lüfter dreht sich. kann ic hdas gerät jetzt gleich als kaputt abschreiben??
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Beitragvon Portti » 29.11.2005 19:27

I have similar problem as antonantal:

When I press the start button on my one week old A1667G the display stays completely black and the HDD light and the Power leds are on but nothing happens. The difference to anton is that I cannot get the laptop to start at all. I have tried to to take the battery off but it doesn't help.

Does anybody have any ideas what to do?
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Beitragvon PappaBaer » 29.11.2005 19:37

The reason for this problem is surely a hardware malfunction.

So the only thing to do is to call the Fujitsu-Siemens Support to let them pick up the notebook for repair.
Gruß Torsten
__
Wie poste ich falsch:
Nachdem ich Google und die Suche erfolgreich ignoriert habe, erstelle ich zwei bis fünf neue Themen, in den falschen Unterforen, mit kreativem Titel und undeutlichem Text, mit dem keiner etwas anfangen kann.
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Beitragvon O.K.W » 29.11.2005 19:51

Hallo Zusammen

Habe so ein enliches Problem beim ersten mal starten und auch einmal nur bei Batteri Betrieb gehabt. Beides mal hat es geholfen die Batteri ganz aus dem Gerät zu entfernen und nach ca 30 sec wieder einzusetzen.

Soll aber nicht heisen das dies bei jedem auch so ist, würde mich aber intresieren ob es Funktioniert hat.

Gruß Oliver
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Beitragvon Dik_Bonkers » 30.11.2005 01:13

hi. hat leider nicht geklappt. im batteriebetrieb geht das book gar nicht an. wenn ich die batterie 30 sec. rausneheme, leuchten beim anmachen kurz die leds, dann ist ruhe. im netztbetrieb ist es wie oben.
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Beitragvon dutty » 30.11.2005 01:48

try the following, it seems like it helps sometimes..

disconnect the amilo from the power-network,
remove the power-cell of the device for 30seconds,
push the power button a few times, and then insert the power-cell again.

if this wont help, return the amilo immdiately! dont call the customer support, it voids the warrenty between you and your retailer i.e. you cant return your amilo anymore. atleast thats how it goes down in germany..
--

bonkers, du hast den akku rausgenommen während das gerät vom stromnetz getrennt war hoff ich :)
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Beitragvon Dik_Bonkers » 30.11.2005 17:52

ja natürlich. das kann ja im prinzip nichtmal ausversehen passieren, weil ich zum akku entnemen das gerät umdrehen und vorher schon aus reflex alles ab abschalte und abtrenne. aber das gerät ist schon wieder bei cyberport und ich hoffe, die serviceleute sind der gleichen meinung wie der verkäufer, dass das gerät defekt ist, wenn es vom ersten moment an rumspinnt. scheint ja ja leider auch keine seltenheit zu sein.
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Beitragvon Portti » 30.11.2005 18:12

Thanks for the replys guys! I have tried removing the battery but it doesn's seem to help. I did call the local Fujitsu-Siemens customer support and after a while they directed me to the service department.

Amilo laptops have a 2 year pick up and return warranty here in Finland and they promised to pick up my laptop tomorrow. So it seems like the warranty is working as promised. By the way I bought the laptop from a internet retailer so not much support is expected from there.
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Beitragvon antonantal » 02.12.2005 16:40

I went to the service and they said that it is a mainboard problem and the only thing to do is to replace the mainboard. It is very unfortunate to buy a new laptop only to find out that it is defectous. This puts a big question mark on the quality of the fujitsu-siemens products.
So if this problem ever occurs hurry up and get your laptop to the service before the warranty expires because the motherboard is very expensive.
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Beitragvon Portti » 02.12.2005 20:24

Thanks for the info antonantal! Have you already had your laptop back from the service? Is it working okay now?

We'll see what the verdict on my laptop is, maybe I have the same problem.
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Beitragvon antonantal » 02.12.2005 21:39

I just had it diagnosed. I took it home until the new mainbord arrives from Germany because they said it takes 2-3 weeks. I hope they are experts and they know what they are doing although I noticed that at the service they played a game that I had on my computer which I consider a lack of professionalism (if you want to play do it on your computer and not during the working hours), and also they left some serious fingermarks on the LCD. So if you take it to service be careful when you get it back because they might scratch it or who knows what other mistakes are the FSC people capable of if they accidentally put some defectous mainboards in several laptops. I will let you know the end of this sad story called "Buying a FSC laptop".
For the momment I'm not sure if FSC stands for "Fujitsu-Siemens Computers" or for "Failed-to-Start Computers" or "Full-of-S**t Computers"
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Beitragvon Dik_Bonkers » 06.12.2005 16:32

my shop has given me a new notebook and this time it is working fine.
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Beitragvon Portti » 08.12.2005 12:23

I just called the Fujitsu-Siemens service and they said that the warranty work on my laptop has been done and they will send the laptop to me today.

They said that the motherboard on my laptop was defective and they had to order a new one from Germany which had arrived to Finland yesterday. So it took about one week to fix my laptop. Hopefully it works properly when I get it back.
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